söndag 11 februari 2018

★ Where's the Music

Hämtade ut mina festivalarmband och pressdelegat i god tid.
Passkortet runt halsen ger tillgång till artist-ytorna. Det är ett backstagepass helt enkelt.
En späckad helg stod nu framför mig. .Många artister jag ska bevaka!
.
Många scener, många olika lokaler och ett flertal artister att bevaka.
Jag har plåtat i fotodike, varit backstage och haft alla fördelar man förmodligen kan tänka sig.
Som vanligt med andra ord. Men det är också full fart timme efter timme.
Så tur man har turnébilen en helg som denna. Samt att man får stå vid sceningångar överallt.
Slippa tänka på parkering, men också för att spara på sin energi lite.
Konserter spelas ju in på nätterna och att jag har kommit i säng kring kl 5 varje morgon.
.
.
.
Nu är det söndag och festivalen är över, men arbetet är långt ifrån klart.
En späckad helg med mycket slit, men också en bra och trevlig helg med många fina möten.
Jag har fotograferat 10 artister och ska även recensera 3st artister.
Så det arbete som återstår nu är att först framkalla nått sextiotal foton och sen skriva.
Jag har igång både min gamla och nya dator, likt en studio här hemma.
Det har varit en lång vecka och späckad helg, men än är det inte över. Nu jäklar kör vi!
#WTM

Inga kommentarer: