lördag 30 december 2017

Flinck i köket

- Förra inlägget
.
Så tillbaka i Stockholm. Bort ifrån norr och det snökaos som mötte oss.
En i övrigt lång men bra bilfärd med sång och goda pratstunder.
Först åkte vi till Liljeholmen för att köpa dvd och matvaror, sedan vidare ut till Värmdö,
hem till Thorsten där han insisterade på att tillaga gös direkt från fiskdisken.
Vem kunde ana att han var så Flinck i köket. Ja verkligen fantastisk mat man serverades!
Extra fin potatis valdes ut, handskalade räkor med ägg och bea ifrån disken ♥
.
Gladlynt stod han där vid spisen och både sjöng och dansade.
Jag vill ju inte att Th byter karriär, men kan intyga att han är en riktigt duktig kock.
Men också värd, som kom och serverade färsk juice med is i glaset.
Den öppna spisen i huset var dessvärre inte eldbar, men tända ljus va det iallafall.
Sen blev det nattfilm. Ja han hade planerat kvällen in i det sista.
Han hade köpt hem både salta pinnar och skumtomtar. Läsk fanns det också.
.
.
Därefter kände jag mig så pass trött att det var dags att inta sängen och få sig lite sömn.
Th pysslade om mig och såg till att den nya röda lampan skulle lysa intill,
och att jag hade en skön och finare filt innan jag somnade. Gästvänligt måste jag säga.
Vi vaknade upp utsövda och i lugn och ro hemma hos Thorsten ute på Värmdö igår.
Sen åkte vi in till Stockholm stad där vi spenderade eftermiddagen.
I rusningstrafiken hinner man sjunga och skoja, men också få höra hur allt började för Th.
Ja han berättade nämligen lite om vår omgivning där vi åkte runt i city.
.
.
Framåt kvällen var det dags för mig att inta min resa hemåt.
Körde därför hemåt Värmdö för att släppa av och valde att inte komma med in.
Träffade först producenten och var sen hemma hos mig strax efter 23 igår kväll.
Vaknade inte förrän vid 15 nu på eftermiddagen så den sömnen behövdes visst efter allt farande.
I hela två veckor har jag varit ute på vift så nu var det skönt att komma hem.
.
Tack Sundsvall och Tack Stockholm för denna veckan.
Och extra Tack till Thorsten för sin fina gästvänlighet. Känner mig uppskattad ♥

Inga kommentarer: