onsdag 19 juli 2017

Are you lonesome tonight

Under helgen började jag plötsligt drabbas av tankar...
Ett för mig tydligt tecken på att det blivit lite mycket, är att humöret börjar svikta.
Jag har väldigt sällan dåligt humör. Får jag det så behöver jag möta röran.
På söndagen hade vi regn och jag fick äntligen en ursäkt att ta tag i städningen här.
Det blir lite som en healande känsla att städa upp där man ska vistas.
.
Veckan har bjudit oss sol och värme, så jag passade på att ta mig till mitt berg.
Jag drar mig lite undan när jag behöver stanna upp och gå in i mig själv.
Länge satt jag där. Lät det inre kaoset få sorteras och alla de obesvarade frågorna landa.
Idag började jag dagen på en filt i solen, för att sedan ta mig upp på höjden.
Omgiven av många fjärilar idag. Lite så här har min onsdag sett ut..
Man blir visst lite brun när man samlar tankar ute i solen  😎
.
.
Onsdagskvällen stod senare mellan tre alternativ att välja på.
Att antingen går jag på livekonsert, tar det lugnt hemma, eller går på utomhusbion.
Jag är glad att jag valde det sistnämnda. Funkar utmärkt att gå själv ♥
Det allra första som hände var att en kille kom fram efter jag lastat av cykeln.
"Får jag sitta med dig och vara ditt sällskap, eller vill du sitta själv"
Vänligt men bestämt så avböjde jag hans erbjudande. Han tog det respektfullt.
Ibland föredrar jag mitt egna sällskap. Just me, myself and I ♥

Inga kommentarer: