söndag 25 december 2016

★ mErRy ChRisTmAs ★

.
Så blev det äntligen Julafton till slut ♥
En fin julmorgon där jag invigde min nya gråa supermysiga morgonrock.
Granen fylldes med fler klappar och det sista av maten beredes.
Till lunch blev lutfisk precis som andra år och tvn visade underbara julfilmer.
Alwin välkomnade sedan gästerna som en liten tomtenisse ♥
Väl dukat, tillagat och klart så var det äntligen dags för årets första julbord.
Inte alls fel kan jag lova! .Därefter följt av fikastund.
.
.
.
I år köpte jag en julklapp till syster som kändes klockren!
Hon samlar på serien Willow Tree och jag fann en jättefin om systrar.
Personlig gåva liksom. Skrev även en fin liten lapp på paketen.
Det roliga är att syrran tänkte precis samma sak. Ja vi köpte exakt likadan!
Vad är oddsen?! .Ingen av oss har ens nämnt detta på önskelistan.
Nu har vi iallafall varsin och fick oss ett litet gott skratt ♥
Min största julklapp innehöll en kabinväska i favoritfärgen.
Har länge pratat om att jag behöver införskaffa en sådan, men fått avvakta.
Men inte nog med det!.. För inne i väskan, bakom ett tygfack,
låg ytterligare en överraskning ifrån Smartbox. .Blev så glad att jag skaka!
Jag har önskat mig en weekend uti Europa, eftersom jag inte rest.
Efter vår vecka på Cypern fick jag snabbt mersmak. Vill uppleva mer ju!
Nu kommer jag få göra det framöver. Åh så spännande ♥
.
.
.
En Julafton med några av våra närmaste familjemedlemmar.
När gästerna åkt hem, satt jag också mamma och myste till julfilmer i soffan.
Lite glögg och pepparkaka, eller vad man nu kände för.
Jag är så nöjd och tacksam över julen och klapparna ♥
Älskar ju högtider som denna. Att man liksom samlas och umgås på detta sätt.
Nu tänker vi låta juldagen vara en sån där skön slappardag.
God julmat att värma på och många fler härliga julfilmer att mysa till ♥
.
- Summering av Julen

Inga kommentarer: