tisdag 9 september 2014

Stockholm ♥

Fredag till söndag spenderades med syster i Stockholm.
Så snart vi checkat in på HTL Hotels, samt lämnat av oss packningen, så åkte vi till Stadion.
Syster fixade det sista inför lördagens Tjejmilen. Vi minglade även runt på mässan som var på Stadion.
Försäljning, smakprover på "demade" produkter..... Man fick även ta foton i fotoautomat,
vilket vi gjorde. En automat som skrev ut varsin kopia till oss.
.
.
För övrigt så kände vi av stämningen i city.
I Kungsträdgården var det s.k. Out of office-fest. Gratis inträde, massa folk, DJ's och
riktigt skön stämning. Vi vandrade runt i city och bara njöt av allt.
Kvällsmat köpte vi sen med oss något till hotellrummet.
Blev som en liten mysig picknick framför tvn. Häftigt också att man kan ha
mobilen som rumsnyckel. Ett enkelt knapptryck och dörren öppnas!
.
.
.
Frukost på hotellet åt vi på innergården ♥
En ljus och mysig gård med soffgrupper och växter. Trots att vi var centralt, så hördes det inte på gården.
.
.
.
Så var det dags för syster att springa Tjejmilen.
Jag hängde med till Ladugårdsgärdet, men höll mig sen i centrum medan hon sprang.
Alliansen besökte Kungsträdgården,
och jag hade givetvis systemkameran med mig.
.
.
.
.
Så var det dags för mig att bege sig till Gärdet igen. Oj, mycket folk på Tjejmilen!
Men jag fann en glad syster. Trots skadat knä, så fick hon sin bästa tid hittills.
Grattis! Mycket bra jobbat!
.
.
.
Vi gjorde oss i ordning lite och var redo för kvällen. Vi tog oss en lång promenad runtom i stan.
Även i Gamla Stan, som är rätt mysigt när turisterna inte irrar omkring där.
Vackra hus och gränder, kullersten och mysiga uteserveringar. En skön och trevlig lördagskväll.
Efter vår trevliga och långa promenad,
så blev det kvällsfika på en uteservering. Mmm ♥
.
.
.
Så blev det söndag till sist..
Frukost på hotellet, för att sen göra sig i ordning.
Det var dags att checka ut och ta vara på sista dagen.
Fantastiskt väder varje dag!
Varma dagar, blå himmel och massa sol.
Dagar med härliga kaffe stunder i Kungsträdgården,
butiker, sett oss runt, duktiga gatumusikanter etc.
.
.
.
När systers tåg gick, så hade jag tid kvar att nyttja.
Vi närmar oss ju riksdags valet och det märks.
Jag såg ju Alliansen och nu var det sossarnas tur.
Fick möjlighet till lite närbilder också.
Stefan Löfven, Linda Pira, DJ Salla, Abalone Dots, 
Musse Hasselvall och Jason Diakité (Timbuktu)
.
.
.
Kändes lite vemodig när det blev dags för hemresa.
Både jag och syster trivs i Stockholm.
Vi har iallafall haft 3 trevliga dagar tillsammans ♥
Tur med vädret också, helt underbart!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Åh vilka fina foton och vad kul ni har haft , mysigt hotellrum också tycker jag <3
Kram