måndag 9 september 2013

Veckan


I torsdags åkte jag och Kenny till en mysig udde norr om stan.
Nånstans omkring/intill sjön, Näknen. Med kaffe termos och filt.
Udden är av sten. Klippor ut i vattnet lixom.

När solen till slut gick ner, så åkte vi mot Norrköping igen.
En himla mysig plats med vatten, natur och harmoni.


I fredags blev vi plötsligt barnvakt och hundvakt några timmar.
Vi beslöt oss för att höra med min granne om vad hon gjorde och 
lite så där spontant så gick vi dit. Hon har ju också barn och hund.
Hundarna kom överens, barnen lika så. Vi vuxna satt på uteplatsen.
Det blev grillning och gott att dricka på lugn nivå.


I lördags så åkte jag och Kenny till udden vid Näknen igen.
Vi grillade även denna dag och hade med filt och kaffe igen.
Fantastisk, harmonisk plats. Jag skulle känna på vattnet,
och det hela slutade i att jag tog ett dopp. Mitt Första i år dessutom!
Kenny gjorde det samma och vi var i ett tag, innan vi startade grillen.
Vi badade i underkläder, då det hela kom oplanerat.
Otroligt hur Varma dagarna varit, trots att det är September.
Vi grillade karréer som vi kryddade, även nötkött -bitar
som vi trädde på spätt ihop med champinjoner.
Vi hade även nån kryddig korv med oss. Samt potatissallad då.


Söndagen blev en varm, solig tur till Tranås.
Vi samlades ett gäng för ett möte och de vi var hemma hos i city,
hade bakat bröd precis, som vi åt med ost på. Mkt gott bröd!
De bjöd även på kaffe, bullar och kärleksmums.
Vi stannade några timmar. Trevliga människor att prata med.
En varm, solig och bra vecka blev det allt!

Inga kommentarer: