fredag 15 april 2011

Stor städing

.
Har riktigt mkt att städa denna gången. Typ som en flyttstädning.
Men efter att några amerikanska vänner på Twitter, hjälpt mig att finna motivation,
så kopplade jag på sen-eftermiddagen, 
ihop min laptop till tvn och startade Spotify. Blir bättre ljud via tvn.
Sen fyllde jag upp ett glas vin och körde igång. Jag började bakom och på databordet....


Men jag tappade dessvärre motivationen efter någon halvtimma bara.
Jag tappade orken totalt, så stängde av musiken och satte mig i soffan.
Efter någon timmas vila dock, så fann jag lite ny motivation och körde då igång städning igen.

Med fuktig trasa och medel så har jag noga torkat av dörrar, fönsterbrädor,
sånt som hänger på väggarna, prydnadssaker, bord och bänkar........
Dörrar får ju fettfläckar på sig med tiden. 
 
Klockan blev sen 20 och jag ville se på "Så ska det låta"
så jag fyllde på med lite mer vin och beslöt mig för att ta en städpaus och fortsätta i helgen.
Jag är inte ens halvvägs i mitt storstäd, men skönt att kommit en liten bit iallafall.
Behöver även torka av skåpsluckor i köket och sånt med....
 
Men nu är klockan snart 22 och jag ska lägga mig faktiskt. 
Ska se lite tv från sängen, innan jag somnar. Happy Friday Everyone!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja man behöver gör ett riktigt röj i mellan åt
Kram