tisdag 25 juli 2017

Gemenskap ♥

Lördagen:
.
Efter en vecka med egentid med inre sortering, kände jag nu ett inre lugn.
Äntligen var det dags för den stora och omtalande helgen.
Pokémon Go Fest Chicago .där hela världen möts och jobbar till sig belöningar.
Redan under hösten och vintern har jag skaffat mig ett stort umgänge.
Nu under sommaren har vi blivit fler än nånsin som håller daglig kontant i gruppchatt.
Vi träffar ofta och vi blir speciellt många vid tillfällen som dessa.
Tillsammans med världen och Chicago blev det en stor kväll.
Vi i Norrköping blev ett gäng på 80-100 pers si så där som slog ihop oss för att umgås.
Campingstolar, filtar, snacks, grillning och ett gäng glada spelvänner.
Med en het dag på uppåt 30 grader och strålande sol, var även kvällen underbar ♥
.
.
Några av oss valde senare att småprata vidare över några få öl.
En trevlig uteservering med palmer och utsikt över vattnet i såklart gott sällskap.
Vi är lika tokiga i vår humor allihop, så skönt att kunna skratta friskt ♥
Efter att vi rundat av kvällen, tittade jag in en sväng på. Trädgårn.
Ännu en latinokväll och späckat med folk var det. Jag såg mig om efter bekanta.
Jag var dock inte sugen på att festa, men tog in stämningen en liten stund.
Det blev en sen lördag, men fylld med många trevligheter ♥
.
.
Söndagen: 
Tidigt på söndagen meddelas vi om vilken. belöning .vi jobbat ihop.
Event med bl.a dubbel xp och stardust startar och två av de legendariska fåglar släpptes!!
M och J hämtade upp mig i BMW och så var vi i rullning mot de andra.
Sen bytte jag bil och färdades med Tobben. Vi blev ett gäng bilar.
Från ett ställe till ett annat var vi ett 40 tal personer som möttes upp här och där.
Riktigt kul! Men det var fasen inte lätt att fånga de legendariska.
.
.
Måndagen:
Ny dag, nya chanser och massa mer gemenskap.
Att nyttja eventet, möta upp allt folk, men också njuta av den fantastiska solen.
Vi har haft riktigt varma dagar och det är jag oerhört tacksam för!
Lite påfyllnad av näring och energi är inte heller fel när man är ute så här mycket ♥
TJOOHOOO
Femte raiden gillt för då fångade jag min första fågel - Articuno.
Nu är det bara Lugia kvar att dexa. Sen har jag åter igen ett helt komplett pokédex.
Jag brukar inte ha problem att fånga bossarna, men fåglarna var svåra.
Eventet i sig har fått mig att Hittills skramla ihop nästan en miljon xp. Inte dåligt!
.
.
Tänk vad många härliga människor jag lärt känna på senare månader.
Tänk vilken fantastisk gemenskap och sammanhållning man skapar och bygger upp.
Idag. vakna vi upp till nyheten om att eventet är förlängt med 72h.
Jippi! Bara att kasta sig ut i gemenskapen igen då. Sitta hemma sker inte ofta iallafall.
Fler veckor finns även att se fram emot. Det kommer bli en grym sommar ♥

Inga kommentarer: