söndag 18 juni 2017

S☀mmardag

När det utlovas somrigt väder, så rycker äventyrslusten tag i mig.
Tur att jag känner likasinnade människor, så man kan göra dessa utflykter mer på riktigt.
Söndagen öppnade upp sina armar för en alldeles fri dag i solen ♥
.
.
Titta! .  . Jag fann mig en ny kompis!
Det är något extra mysigt med de där stunderna på just landet ♥
Ni vet grusvägar, ängar, fjärilar och blommor i diken. Ladugårdar med boskap i hagen.
Folk är dessutom mer benägna att hälsa på främlingar, än stadsfolket är.
.
.
Men variation är ju också härligt att fylla en lång söndag med.
Tända grillen och slå sig ner på en färgglad filt i gräset med skön musik i högtalare.
Känna på vattnet och få sand emellan tårna. Underbara timmar ♥
.
Ni vet det där med att njuta till fullo ända in i det sista utav söndagen ♥
Men sen får man ändå slita sig trots allt och cykla inåt stan innan solen helt går ner.
Hemväg genom grusvägar, skog, bäckar och vackert fågelkvitter.
Med musikhögtalaren i cykelkorgen som framkallar leenden på folk man far förbi.
.
Men än var ju inte idéerna slut och inte heller söndagskvällen ♥
Ett riktigt härligt tennispass emot en stor vägg medan solen fortfarande var med oss.
För att sedan förflytta sig till hamnen för att kasta pil i de sista strålarna.
Första omgången knäckte jag Totalt! Sista omgången var jag dock inte lika med..
Fast inte illa med .1-1. heller.. Äntligen har min darttavla blivit invigd.
.
.
Händelsefylld och bra söndag ända in i det sista. Varierat innehåll när det är som bäst.
En fin sommardag fylls med det man väljer att göra, helt enkelt.
Det blir inga bråk för ingen skapar dom och det är så lätt att bara ha trevligt ju ♥

Inga kommentarer: