torsdag 8 juni 2017

Reflektioner

.
Mellan regnskurar, träder solskenet åter fram.
Det skiftar likt ett klassiskt midsommarväder och det gjorde även jag denna torsdag.
Jag har jobbat vid datorn, sjungit i stämmor och promenerat i omgångar.
Promenader som dessa ger tid åt en stunds reflektion..
För en stund funderade jag på hur jag mått vid sidan av en beroendeproblematik.
På senare har jag mött olika bekanta som fått uppleva tokigheterna.
Alltifrån fylle-hallucinationer om soldater på andra sidan gatan, .till plötsliga utbrott.
Han skällde ut mig och jag förstod aldrig varför. Jag fick blockera.
Det går inte välja vilka känslor du bedövar. När du flyr din ångest så flyr du även din lycka.
Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon som emellanåt inte anser sig göra fel.
.
.
Världen är en spegling av vad vi skapar.
Dagens ord är. Eftertanke. .Att gå all in och fundera över vad du skapar
i ord och handling. Och vad som kommer tillbaka. /Ranehag
.
.
För en stund gick jag igenom de senaste veckorna i huvudet. Sen hela året i stort.
Allt kul jag gjort. Alla fina jag träffat. Vem jag varit och vem jag blivit.
Allt som skett sedan han träffade en till ny. Allt som skett sedan jag satte ner min fot.
Allt jag sänder ut till min omgivning och allt fint jag får Tillbaka ♥
Det finns inga bråk, för ingen skapar dom. Det slösas lättsamt med skratt och glädje.
Det enda som Växer när man slösar med det, är ju .Kärlek.
.
Wow, har ni sett fullmånen ikväll? Den ser stor och mäktig ut.
När de där tjockare mörka molnen placerar sig framför så liknar det en vacker tavla.
Jag kom för en stund sen in från en lång och skön kvällspromenad.
.
.
As I walked through the city, I couldn't help but wonder...

Inga kommentarer: