tisdag 6 juni 2017

Nationaldagen ☀

.
Sankt Anna skärgård erbjöd en härlig Nationaldag ♥
Funderade på att ta mig dit, skjuta pilbåge och njuta när P sjunger med kusin Matilda,
men då allt resande på senare gjort mig lite trött, valde jag city istället.
Karismatiska människor ger ju såklart massa energi, men ses ju i andra sammanhang.
Kanske inte går att jämföra med skärgården, men absolut en trevlig dag.
Glad stämning, bjudfika, musik, dans och salut som smällde uppe från stadstornet.
Axel Schylström .höll tal och solen värmde på riktigt gott ♥
.
.
.Hela Olaiparken var som alltid fylld med amerikanska ögongodis.
Bara synen av hur trevligt alla har det i gräset, är ju också en fin känsla i sig.
Allt trevligt mingel och prat är allmänt härliga sommartecken ♥
Firandet i parken avrundades med en hel timmas konsert.
Fröken Elvis .rockade loss publiken med sina fantastiska tolkningar på svenska.
Älskar deras sköna version av Psykopat (Devil in desguise).
Inte första gången tjejerna står framför min kamera. Sist köpte de mina foton ♥
.
.
Härligt att så många tar sig ut för att fira vår Nationaldag.
Jag träffade även på ett flertal vänner, bekanta och även kollegor denna blågula dag.
Varför inte slå sig ner för en bit mat och någon kall öl ute i solen ♥
En av de bästa stunderna med sommaren är att sitta ute.
Sagt det förut, men jag älskar verkligen alla soliga stunder på uteserveringar ♥
.
.
Men sen var det dags att röra sig vidare igen. Än var ju inte tisdagen över.
Solen värmde ända in i det sista och det tar man ju vara på ♥
.
Vetskapen i att veckan kommer ge en del regn och svalare väder,
gör definitivt att det är svårt att slita sig. Vill ju suga i mig varje värmande solstråle.
Men regn behövs ju det också. Dessutom en möjlighet till återhämtning.
Man hinner ju landa lite efter allt runt-resande, så man orkar med nya äventyr.
Hoppas ni haft en lika fin och härlig Nationaldag som jag ♥

Inga kommentarer: