lördag 3 juni 2017

Celebration ♥

Från en stad till en annan, så reser jag runt även denna veckan.
Torsdag var det en destination och fredag en helt annan. Nämligen pendeln till Motala.
Men vem träffar jag i Motala om inte min kära mamma ♥
Javisst, vi var där för att närvara när min syster tar examen från sin utbildning.
Hon har kämpat hårt, så självklart vill man vara med på plats.
.
.
Några höll tal, syster sjöng tre låtar och både gåvor och blommor delades ut.
Alla har redan fått någon form av jobb, vilket ju är helt fantastiskt!
Syster blev glatt överraskad när jag och mamma kom fram med vår lilla roliga tanke.
Vi hade nämligen köpt såna där examen gossedjur man hänger runt halsen
Syster kan nu titulera sig som kvalificerad skötare inom psykiatrisk vård och omsorg.
Jag har hjälpt dig plugga. Sett dig kämpa och slita. Är så stolt över dig ♥
.
.
Ämnen som även för mig har varit givande, som ju levt i sådan relation.
Missbruk, ångest och våld som gått ur styr. Då är det skönt att ha en syster som förstår.
Men det har även hjälpt mig att förstå vad det hela faktiskt handlar om.
Hur man bemöter detta. Lära mig att sätta gränser, samt att sluta beskylla mig själv.
Som empat och medberoende person är det befriande med sådant stöd ♥
.
.
Medan systers klass fortsatte firandet med tre rätters och annat,
så passade jag och mamma på att mumsa i oss både buffé och sen fika på maten.
Inte alls fel att sitta där precis intill Vättern en solig dag som denna.
Sen blev det ett mycket intressant besök på Motormuseet intill.
Alltifrån Sveriges äldsta bil, korvautomat och teknik, till Macken med Galenskaparna.
Uppriggade rum och miljöer, kläder och vardagliga detaljer från förr.
Bilar som kända personer har åkt i, fotomuseum och allmänt intressanta historiska fakta.
Som gäster behövde vi inte betala, men det är absolut värt att göra ett besök här!
.
.
Examen var sedan klart i Motala, men firande var inte helt över.
Så jag samåkte i bil med mor och syster på väg hem till mammas hus i Skaraborg.
Inför lördagens gäster gick vi upp i skaplig tid för att förbereda.
Tacosallad, tårtor, extra stolar, dukning, ballonger och många fina blommor ♥
.
Så där! Sen var det bara på med klänning och hälsa alla välkomna!
Nära och kära i form av både vänner och familj. Moster reste ifrån Göteborg för av närvara.
Riktigt kul att få träffa våra små kusiner som växer så det knakar.
Alla bjudna kunde inte komma, men vi blev en riktigt bra samling med glad stämning.
Att man inte samlas på detta viset lite oftare. Riktigt trevligt ♥
.
Två hundar, två barn och ett gäng gladlynta vuxna.
Mycket att prata om, gott att mumsa på och presentöppning med fina innehåll ♥
Lite bus på det och dessutom höll sig solen faktiskt framme.
.
.
Mot kvällen blev vi en mindre skara kvar och flyttade oss ut på altan.
Trevligt med lite kvalitetstid med moster och familj innan de intar sin bilfärd hemåt.
De bor i Göteborg och jag bor i Norrköping, så inte så ofta vi ses ju ♥
Det började så småningom duggregna vilket var ganska mysigt.
Man hörde hur det smattrade där under den stora parasollen. Som i ett tält liksom.
När sen spöregnet slog till, fick myset däremot fortsätta i köket ♥
.
.
Ja vi har nu firat min syster i två dagar i sträck. I både Motala och Vinninga.
Bra dagar med ödmjuka möten, skratt och trevliga stunder ♥
Min examen-present skapade en liten gråtfest för en stund.
Jag hade nämligen skrivit ner några rader direkt ifrån mitt hjärta som syster läste upp.
Hon och flera till utav oss blev berörda till tårar.. Lyckat alltså ♥

Inga kommentarer: