måndag 1 maj 2017

★ Valborg

Valborg Valborg Valborg... Den sista dagen på denna väderväxlande månad.
Dags att fixa in våren och att sommaren äntligen smyger fram.
Min första vilda dragonite fick heta Lillen. Får bli lillebror till mina två framavlade.
Ja en härlig pokénad i gott sällskap startade denna eftermiddag.
Det har ännu inte blivit någon grillpremiär. På senare år har jag varit sen med det.
Men öl och chips på ett berg med musik i högtalare, blev det iallafall.
.
.
Sen var det dags att byta om och bli festfin inför kvällen.
Mönstrade tights, skjortklänning och klackar. Dags att bli en i mängden i Folkparken.
Kör, brasa, fyrverkerier, karusell, chokladhjul och trubadurer.
Ett gäng vänner hade tagit med sig både gitarr och trumma, så sjöng de tillsammans.
Så otroligt skönt att sitta och stirra in i den värmande smattrande brasan,
med en kall öl i näven och tal del av denna oerhört stämningshöjande stund.
.
.
Sen är det skönt att komma in i värmen och lyssna på en helt annan trubadur.
Sköna goa låtar som får folket att stundvis sjunga med i kör.
Någon besökare gick upp och lirade gitarr, medan någon annan sjöng en låt för oss.
Ja det var liksom inbjudande stämning, där man fick vara med.
När man suttit still i en softare miljö, är det dags att gå vidare.
Kan inte minnas när det skedde sist, men nu var det fasen dags att gå ut och dansa!
Grymma dj's, glada människor och även en möjlighet till jobb.
Ja ingen jätte röjarkväll för det, men några öl och mycket dans blev det ju. 
Förra året firades Valborg helt själv, så känns riktigt skönt att få känna att jag lever lite.
Vilket även mina fötter fick göra! Jag säger bara klackskor,. haha!

Inga kommentarer: