lördag 6 maj 2017

P R I D E

Lördagen började med soligt och fint väder. Dock lite svalare än gårdagen.
Prideparaden var färgglad och spred kärlek. På tal om kärlek...
Plötsligt var Hon där. Det som skapat mig så mycket smärta stod nu framför 
min kamera ännu en gång.. Avklädd men ändå mer kläder än när han fotat henne.
Hon passerade mig så nära man kan komma. Lika stolt som Han..
.
.
Efter paraden ville jag bara bort ifrån allt. Men såg till att ordna ihop enpokénad.
Sysselsättas. Kände att går jag hem och låser in mig lär jag bryta ihop.
En lång spelpromenad kräver en rejäl måltid som givetvis ska ätas ute i naturen.
Det blev alltfler moln på himlen och successivt kyligare ute.
Trots detta blev det ganska många timmars pokénad runtom i stan.
Sen var det allt skönt att komma hem till värmen och krypa upp framför tvn.
Iallafall en stund. Behöver sova bort tankar och känslor...
All smutskastning av min existens. Allt hat som ständigt ska existera...
Vet inte ens varför jag är så hatad. Men tar på psyket...

Inga kommentarer: