torsdag 4 maj 2017

Closure?

Se hit!
.
Jag blir då och då kontaktad av er bloggläsare som anförtror sig till mig.
Ni känner igen er i mina erfarenheter och söker stöd och råd.
Otrohet, lögner och en partner vars ord och handlingar inte går hand i hand..
Flera av er har ändå problem att släppa taget och gå vidare.
.
Jag skrev ju häromdagen att ett bra. test .är att när man släpper honom fri
och han springer till andra tjejer, så har han visat vem Han är.
Jag har själv tagit tillbaka en partner som snabbt flörtat in sig hos en helt ny tjej.
Man Får tillbaka honom för att längre finns där en ny tjej Igen!
Men när jag jagar han som jagar någon annan tjej.. Vem jagar då Mig?
Vet att det logiska är svårt just när hjärtat spelar in. Man måste jobba med sig själv.
Även om man en dag vet bättre, innebär det inte att det blir smärtfritt.
.
För mig var det lättare när jag fått se hur. min .flörtar offentligt med sin senaste älskling.
När man blir utsatt för sådant man själv aldrig skulle utsätta någon för - svider det.
Men jag påminner mig om att jag är värd bättre än sådan respektlöshet.
Många vill inte se men när en kille umgås med en tjej på samma sätt som Ni umgicks,
så har han helt enkelt Ersatt Dig. .Ja så mycket var du värd för honom.
Jag skulle vilja ge er några ord på vägen. Generella i en situation såsom min egna.
Riktade till er som har svårt att släppa. Ni som känner er sårade...
.
.
För det första anser jag det viktigt att inte göra detsamma.
Hämnd där ni tänker att jag ska fasen göra samma som h-n gör mot mig.
Se det som att livet testar din lojalitet. Bara en svag person faller för att ge igen.
Men tänk på att varje ord, handling och beslut, skapar din karma.
Hur mycket skit du än får utstå - sänk dig Aldrig till samma nivå. Håll samvetet Rent!
Jag anser att är man inte bättre själv så bör man vara försiktig med kritiken.
Man ska alltid rannsaka sig själv innan man pekar med fingret.
.
För det andra anser jag det viktigt att tillåta sig själv att sörja.
Det sägs att människan vid separation går igenom samma sorgeprocess som vid död.
Vi pendlar mellan tex kärlek, ilska, förtvivlan, undran och saknad.
Jag anser att det bästa vi kan göra är att acceptera dessa olika känslosvallningar.
Vi behöver gå igenom dessa steg, så lägg inte locket på. Bearbeta!
.
För det tredje anser jag att vi inte ska prata ner denne (fd)partnern.
Att vara arg och besviken emellanåt är ju helt okej. Men var det aldrig offentligt.
Det är otroligt kränkande när någon man älskat spottar ur sig galla.
Personen man lade sitt hjärta i dens händer på. Den man kämpade in i det sista med.
Varit öppen och ärlig mot. Den du hoppades på en framtid tillsammans med.
Den som man kanske tagit ett nervöst gravtest med. Varit intim med.
Hat. är aldrig något rättvist mot den man en gång älskat. Så sänk dig aldrig dit.
.
För det fjärde anser jag att viss tid på egen hand är nödvändigt.
Ta dig tid emellanåt att gå igenom känslor, tankar, händelser och annat inre kaos.
Ta dig tid att lära känna dig själv. Hitta en balans. Personlig utveckling.
Jag tror att om vi håller oss för upptagna eller rent av kastar oss in i nya flörtar,
så bär vi bara med oss bagaget med sår och beteenden in i framtiden.
Så stanna upp ibland och fundera ut vad som gick fel och vad. Du .kan göra bättre.
Jag träffar alltför ofta de som låter sitt dåliga bagage gå ut över Mig.
.
För det femte och sista är ingen av oss perfekt och kommer heller aldrig bli.
Så när du väl gör fel - erkänn och ta ditt Ansvar. .Se till att det inte upprepas!
Förnekelse, projicering och attityd, hör hemma i en helt annan diskussion.
Glöm ej: Var ärlig även om det kan såra. Smålögner kommer aldrig göra dig sann!
Fundera på om din son/dotter skulle dejta en sån som dig. .Ler du?

Inga kommentarer: