torsdag 9 mars 2017

Lyxfynd ★

.
Förra veckan avslutades i några goda sällskap.
Skönt med såna lättsamma människor där man kan vara sig själv för en stund.
Skratta och hitta på lite skoj. Vi var några som åkte runt i bil liksom.
En trevlig helg, tätt följt av ännu en bra vecka. Har faktiskt lagt ner lite tid på mig själv.
Lite egenvård såsom en skön solstund, klippning och några fynd på rean.
Den stickade tröjan jag länge haft koll på var äntligen ute till toppenpris.
I provhytten hängde en khakigrön jacka med läderarmar. Blev tvungen att prova den också.
Halsduken är ljusrosa och passar fint till våren. Vilka fyndpriser jag fann ♥
.
.
Denna dag började med ett möte angående mina arbetsmöjligheter.
Med tanke på mitt erbjudande i Stockholm pratade vi även möjligheter att jobba i andra städer.
Följt av shopping och trevliga långpromenader, avslutades dagen med filminspelning.
Närmare bestämt. Lyxfällan .loppis med några kameror upp i ansiktet.
På tal om lyx.. En räkmacka och hasselnöt latte satt ju riktigt fint.
Lång men innehållsrik och givande dag. Dagar som dessa kan inte bli annat än bra ♥
.
Jag såg förresten ett avsnitt på TV3 häromdan som satte sig lite lite extra i minnet.
Det var ett par var yngre par i Lyxfällan där han bidrog mer ekonomiskt.
Flickvännen tog helt hand om hemmet och allt vad städning, disk och tvätt innebär.
Programledarna ville lyfta att hennes heltidsjobb inte märks likaväl som han.
De tog in en städare som bedömde vad allt detta skulle kosta om de anlitade en städare.
Det flickvännen bidrog med hemma skulle ge en lön på 23.000 i månaden.
Jag har ju själv jobbat som lokalvårdare, men hemma jobbar man ju liksom gratis.
Tyckte det riktigt tänkvärt! .Faktiskt bra för männen att veta också.

Inga kommentarer: