tisdag 28 mars 2017

Ett sista dygn ♥

- Sämst på enligt stjärntecknet
- Kärlekens planta
.
Om det vore din Sista dag, hur skulle du spendera den?
Skulle du lägga den tiden på att störa dig på folk du ändå inte kan ändra?
Skulle du fega med hjärtats innersta längtan och önskningar?
Vad skulle du hitta på? Vem skulle du vilja spendera ditt sista dygn med?
Förmodligen någon som fyller dig med energi och Glädje ♥
.
Jag ser ibland de som ligger sjuka och. vet .att sjukdomen kommer vinna.
De har endast dagar, veckor eller få månader kvar av sitt liv.
De som nu väljer att göra sådant de alltid drömt om, med personer de älskar.
De bokar nu plötsligt den där drömresan, utan ett enda tvivel.
Eller som nu tar den där fikan med en när och kär, man så länge skjutit på.
Synd att en sjukdom ofta blir orsaken till att få folk att faktiskt ta vara på sitt liv.
Att omvärdera livet, relationer och sätta fokus på Lyckan ♥
Vad skulle du önska dig om en ande gav dig endast TRE önskningar?
.
Föreställ dig att det blir krig. Vem blir du snabbt mån om att rädda?
Skulle du springa in i ett brinnande hus för att rädda någon du håller nära ditt hjärta?
Eller skulle du se på hur den skriker i fönstret när den ser döden i vitögat.
Kommer du inte på någon speciell, bör du istället tänka igenom hur det blev så..
Hur skulle du agera om någon du älskar hade Ett dygn kvar?!
.
.
Upplevelser ger minnen och är en stor del av våra liv.
Men vad vore väl livet om vi inte hade personer i vår tillvaro som älskar oss ♥
Vi får dock inte glömma att alla val vi gör och de beteende vi har,
påverkar vår omgivning mer än vi tror. .Är Du ett bra eller dåligt sällskap?
Jag är oerhört känslig för att smittas av hur andra mår och tänker.
Negativitet sänker mig som en tung last. Medan positivitet stärker mig enormt.
Därför måste jag vara försiktig med vilka jag tar in i mitt liv.
.
Emellanåt behöver jag sortera lite bland mina umgängen.
Det kan vara såna som visar sig ta mycket mer än de ger. Utnyttjar liksom.
Kan också vara såna som är oärliga. Bedrar eller ljuger helt enkelt.
Ni som känt/känner mig vet ju att jag tar ärlighet och tillit på ganska stort allvar.
För kan jag inte Lita på en person, så blir umgänge svårt för mig.
Det är också skillnad på Hur oärlighet visar sig. Kommer det fram i omvägar?
Så man börjar ifrågasätta vad mer som händer dolt bakom min rygg..
Eller känner personen ett samvete och väljer att själv berätta?
Man kan förlåta personer, men vissa människor låter lögnerna bli till en vana.
Någonstans på vägen bör man väl förstå att det skadar förtroendet?
Livet är lite för kort för att spendera med oseriösa personer.
.
Skulle du upptäcka att en arbetsgivare är en bedragare,
eller att något företag försöker lura dig, så visst är du ganska snabb att byta?!
Du skulle inte ens ge dom en chans till att förbättra sina misstag.
Men i relationer och umgängen är vi dock inte lika snabba på att ge upp varann.
Man försöker föra en dialog, argument och lyssnar på lovorden.
Ibland kanske man för sig illa för att man rent av känner sig så oerhört sårad.
Först när tillvaron hamnar på sin spets, ser vi över våra fokus.
Vad är då väsentligt att slösa sin tid på, om man bara hade ett Sista dygn i livet?..
Vilka personer får ditt hjärta att banka? Vilka platser vill du hinna se?
Skulle du ändra något beteende? Hur vill du få andra och dig själv att må?
.
.
- Om det vore din sista dag?

Inga kommentarer: