tisdag 3 januari 2017

Grannstaden ♥

Årets första dag blev en mer avkopplande sådan.
En sån där lugnare söndag hemma med tända ljus och dämpat tempo.
Jag har tagit fullt ansvar för Alwin under jul och nyår,
men på senkvällen följde mamma med oss ut på en härlig promenad.
Lite skyltfönster i lättare snöfall gjorde oss gott ♥
.
.
Nytt år, ny vecka och dags för lite nya äventyr igen.
Det blev en trevlig heldag på Ikea i Linköping, bara mamma och jag ♥
Jag tänkte ju bara titta, men riktigt så blev det inte...
Vi båda insåg att vi måste hämta en vagn. När den fylldes hämtades en till.
Det blev lite nytt till köket framförallt. Några serveringsskålar,
men också ett svart tallriks-set på 18 delar, som hade lite snygga former.
Just idag kände jag för detta och är riktigt nöjd med mina köp.
Palmen Yngve flyttar in hos mig också. Har länge trånat efter honom.
.
Länge sen jag shoppade loss så här på Ikea faktiskt.
Det blev en väldigt trevlig dag tillsammans, måste jag erkänna ♥

Inga kommentarer: