torsdag 29 december 2016

Upptäcktsfärd ♥

.
Gick över till grannen för att titta på hennes lilla bebis som är en vecka gammal.
Alltså titta så himla söt han är! .Kanske skulle skaffa en sån, hehe
Ett lugnt och snällt barn var det verkligen. Sån var jag och min syster också.
,
.
.
Därefter tog jag med mig Alwin och tog bilen in till stan.
Han ska ju ändå gå sin långpromenad så varför inte variera sig lite i miljö.
Vädret var milt, stilla och skönt. Perfekt för denna kväll.
Blev som en upptäcktsfärd genom hemstaden. Från den ena änden till den andra.
Fyra trevliga timmar fick vi inne i Lidköping denna kväll ♥
.
Många minnen ifrån både gator, bostäder och situationer.
Jag tittade runt vid min gamla skola som de gjort om rejält sedan jag var elev.
Torget jag där man brukade hänga med vänner som rastlös tonåring.
.
Min allra första lägenhet fick sig också ett litet besök.
Hade en helt egen trapp till min dörr. Där skaffade jag Oliver, min perser.
Upptäckte nu att denna bostad har. lägenhetsnr 1001. .Givetvis.
Precis som alla mina andra lägenheter genom åren. Vad är oddsen för det liksom.
Dessa siffror med ettor och elva har förföljt mig större delen av mitt liv.
Efter många långa, men härliga timmar i stan tillsammans,
var det inte alls fel att komma hem till en smarrig fiskgratäng och julmust.
Mamma höll på att baka hallontårta till syrrans födelsefika ♥

Inga kommentarer: