torsdag 1 december 2016

Hjärnkoll ★

Tidigare inlägg
.
På tisdagen ringde larmet vid 6 på morgon.
Någon timma därefter satt jag på tåget mot magnetröntgen i Motala.
Soluppgången var alldeles fantastiskt rosa där den sakta lös upp våra landskap.
Osminkad, utan piercingar och ombytt till rock, var jag sen redo.
Jag fick en sån där grön snygg nätmössa också som skulle samla håret.
.
Öronpluggar, hörlurar och sen en apparat nerfälld över huvudet.
En hjälpknapp på magen och en nål placerad i armen.
Sprutan innehöll en vätska som utgav metallsmak i munnen och doftade aceton.
Kunde knappt höra julmusiken i lurarna för maskinens oväsen.
Någon halvtimma skulle jag ligga i den långsmala tunneln. Somnade nästan..
Fick se till att hålla mig vaken så jag liksom inte rycker till.
Efteråt upplevde jag yrsel från den där vätskan hon sprutat in,
men annars gick undersökningen bra och smärtfritt. .Resultat väntas såklart.
En ny kallelse till att ta bort den där. kulan .väntar ju givetvis också.
Fixade till mig lite snabbt på närmaste toalett och tog mig ut.
.
.
Tittade i butikerna i centrum och såg mig om rent allmänt.
Det var en sån där solig fin tisdags förmiddag med kall luft och svaga vindar.
Skulle gärna komma hit och se hur det ser ut på sommarn också.
Motala är en mysig liten sjöstad. Framförallt vid Vätterpromenaden.
Tänk att min syster också var här samtidigt, fast satt fast i föreläsning på sin skola.
Några timmar blev det allt, innan jag valde att pendla vidare.
.
.
Har man en dygnsbiljett för län, kan man ju lika gärna se sig om lite.
Någon timma här och några fler timmar där. Smidigt att bara kliva av och på tåget.
När man sedan är hungrig så drar man till närmaste Ikea och äter.
Julborden var i full gång, men jag nöjde mig med vanligt husmanskost.
I grannkommunen har de satsat på belysning och juldekorationer.
Ganska mysigt att vandra runt och se allt det här fina.
Något jag också la märke till är att de har kvar ett flertal uteserveringar.
De användes flitigt och filtar fanns för den som blir frusen.
.
Givetvis var. Pokémon .igång under min långa beresta dag.
Man måste ju passa på att nyttja eventet. Ni andra som spelar vet vad jag menar.
Slog även in mig i några gym för att samla coins inför shopen.
Under eventets vecka tog jag mig upp nästan två levels. Känns inte alls fel.
Så nu är jag nästan på level 29, samt några fler nya i pokédex.
.
Det blev en tidig morgon, till en sen kväll med kall luft.
Mycket har jag vandrat, mycket har jag sett och skallen blev ju röntgad.
En bra dag, men sen ville jag bara komma hem. In i värmen.
Att efter så många timmar ute få tända ljus och mysa med glögg 💛
.
.
#ingrepp

Inga kommentarer: