måndag 10 oktober 2016

Very very fresh ♥

- Tidigare inlägg
.
Tänk att idag är det exakt en månad sen vi landade i Sverige.
Den där kyliga morgonen som flipflop kändes oerhört fel att bära.
Jag minns Cypern resan som om det vore igår. Det är en bra egenskap jag har.
Att jag kan leva länge på trevliga äventyr och stunder ♥
.
Bara en sån sak som känslan i att flyga för allra första gången.
Att se molnen ligga som ett gigantiskt täcke av bomull utanför fönstret.
Eller känslan i att varje tidig morgon öppna balkongdörren,
och känna de tropiskt fuktiga golvplattorna under mina barfota fötter.
Samtidigt jag tog mig en stund att betrakta utsikten ♥
Jag minns hur het sanden var när jag valde att gå runt utan tofflor.
Palmerna, vänstertrafik, vatten på flaska, slush och saltvattnet mot läpparna.
Det är som att jag kan gå in i minnena och uppleva dom igen.
För visst sitter de bästa minnena i detaljerna? .Men framförallt i Känslan ♥
Många foton har ni redan sett, men inte de ni ser här ovan.
Inte heller det videoklipp som jag här ovan slagit samman till ett.
.
.
Jag är så oerhört Tacksam för denna livsupplevelse.
Det är som att man blir påmind om vad livet handlar om, egentligen.
Att liksom inte nöja sig och bara tro att livet är vad det är.
Att låta dagarna flyta på i en vardag som utåt sett uppfattas som slentrian.
Påminnas om att det finns så mycket mer där ute att upptäcka.
Men också påminnas om hur viktigt gemenskap, vänner och familj är.
Att man liksom håller ihop och vårdar varandra ömt.
Att möta härliga människor som har en sån där god syn på livet, inspirerar.
Sådana som inte förstår varför man ödslar tid på fel saker i livet..
Eller varför vissa bråkar, när man kan skratta! Livet blir vad du skapar.
Ja detta ger mig en energikick så det står härliga till ♥
.
.
Det har gått en månad och den där solbruna Medelhavsfärgen är nu borta.
Trots att dagarna rullat på så hålls minnena ännu färska.
Men jag gillar ju utveckling och ser fram emot att samla fler minnen.
Very very good. Very very fresh ♥ . #internt

Inga kommentarer: