söndag 25 september 2016

Kulturnatten ★

Kulturnatten igår inleddes för min del här, i en lång kö utanför Östgötateatern.
Många både framför och bakom mig var vi som ville se den öppna repetitionen av
La cage aux folles, .med min f.d kollega Mattias Carlsson som regissör.
.
.
Tack vare biljettutdelning i kön, så var jag garanterad en plats. Längst fram satt jag.
Faktiskt mitt allra Första besök i denna vackra teaterbyggnad och salong.
En timma med denna fantastiska ensemblen bringade många skratt!
Denna öppna repetition blev definitivt Höjdpunkten på min kulturnatt i år!
Fick mig också att både minnas och sakna teaterlivet ♥
.
.
Östgötateatern bjöd även på underhållning utomhus.
En form av en cirkus på hjul. Lockade alltifrån ung till gammal publik.
Inne i Rådhuset var det dansuppvisningar, politiker, fik, fotografering etc.
Man kunde även gå upp i tornen tillsammans med guide.
Jag passade faktiskt på att se mig runt i denna enorma byggnaden.
.
.
Kvällen inleddes i Knäppingsborg, där också det mesta skulle ske.
Med tre scener och händelser i de flesta hörn man vände sig till, lockades mycket folk hit.
Runt omkring området fanns också livemusik, öltält och annat smått.
Eva mötte upp mig och därefter träffade vi Hanna med pojkvän.
Strax därefter anslöt ytterligare ett par och vi var nu en grupp på 6 stycken personer.
Jag hälsade även på några bekanta som uppträdde denna kväll.
.
.
Klockan 23 uppträdde de sista banden på scenerna i området.
Kulturnattens schema avtog alltmer och kvällen övergick nu till en hel stor fest.
Personligen drack jag bara måttligt och valde att avsluta min kväll.
Kom i säng runt midnatt och vaknade därmed också i skaplig tid till en solig söndag
med uppåt 20 grader och svaga vindar. Det får man ju ta vara på ♥
Idag kände jag för att falla in min helt egna lilla bubbla.
Köpte på mig tillräckligt mycket ätbart för att klara några timmar utomhus.
Sen tog jag mig runt på en lång. pokénad .utan större destination.
Det blev helt enkelt en rätt skön avslutning på veckan ♥

Inga kommentarer: