fredag 18 mars 2016

Journalistik ★

.
En lugn och vanlig torsdagskväll veckan innan löning,
visade sig locka ett flertal glada invånare ut i umgängen över någon öl.
Jag greppade stämningen, fotade bandet och begav mig hemåt.
När man senare hör hur nått i metall slängs ner i brevlådan och man ser
sina egna dörrnycklar ligga där, som man tidigare glömt i låset...
Ja, då är det nog dags att spara på jobbet och rent av gå och lägga sig.
.
Vaknade dock strax efter fyra imorse och kunde inte somna om...
Trots dryga tre timmars sömn, valde jag till slut att gå upp och brygga kaffe.
Framkallningen av kvällens foton, varvades med någon power nap.
Well, my work here is finally done!. Nu tänker jag inta helg!
Jag tänker börja med att acceptera min trötthet genom att spendera några
timmar framför favoritserier i tv-soffan med fika och tända ljus.
Huruvida helgen därefter tar sig fram, överlämnar jag i dagsläget till ödet.
.tänker
.
Gårdagkvällens fotojobb är nu publicerat.Då stod gruppen L L O J D framför min kamera.© Foto: Josefina Dernsjö© Text: Oskar Olsson
Publicerat av Josefina Dernsjö Photography den 18 mars 2016
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Intressant läsning och bra jobbat igen <3
Kram