måndag 22 februari 2016

Veckostart ♥

Tidigare inlägg
.
Veckan avslutades med nybakat bröd till frukost ♥
Matrester ifrån både tacos och potatisgratäng smakade fortfarande utmärkt.
En söndagskväll gör sig alldeles utmärkt för ett biobesök ♥
Små trevliga stunder som förgyller tillvaron. Jag hakade på systers förslag,
som var en rolig film och även lite tänkvärd. Rekommenderas!
.
.
.
Så blev det ny vecka och idag kändes det nästan som vår i solen ♥
Termometern visade +11 och det kan inte tas på annat sätt än med ett leende.
Vi fick en trevlig dag på Ikea och lilla ."Iris". blev vårfin.
Det blir en tisdag med uppgång kl 6 på morgonen.
Syster åker då till sin skola i Motala, där hon utbildar sig till kvalificerad skötare.
Då har man tex hand om gärningsmän som dömts till psykiatrisk vård.
 Men vi ses ju på torsdag igen och spenderar då även denna helg tillsammans.
.
För min del blir det lite extra intressant på morgondagens gruppsamtal.
Vi får nämligen besök av Janne som kommer ge oss ett s.k.. utövarperspektiv.
Han har koll på just våldsmän och vi kommer även få ställa frågor.
Min samtalsgrupp verkar bära på en del. varför? .frågor.
.
Jag kommer för övrigt att ta mig tid att läsa ikapp några blogginlägg.
Följer nämligen .Michael Larsen. dagligen. Mycket läsvärt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj. 2 kill namn i samma blogginlägg. Nu blir det liv i luckan.

Angelina sa...

För att förklara lite till så är det inte bara dömda jag ska jobba med utan människor som mår psykiskt dåligt med bla depressioner, diagnoser osv.

Hemmet Är Min Borg sa...

Vad roligt ni har haft du och kära syster Härligt <3
Pöss