måndag 8 februari 2016

Medvetenhet ★

.
Vänliga veckan inleds. Tycker man ska vara vänlig Alla dagar.
Imorse läste jag intressanta länken. Lever du i en A eller H relation?
Personligen är jag en H-person och mår bäst med likasinnade.
Det uppstår ju mindre konflikter att träffa en med liknande behov.
Att båda sätter förhållandet först, men låter oss utveckla vårt Jag också.
Att vara för mycket Vi, riskerar att man tappar sin identitet.
Tycker han beskriver det hela på ett mycket bra sätt.
.
Det är inte helt obekant att jag är en filosoferande person.
En som reflekterar över livets frågor, samt förståelse för individen.
Vem är jag? Vem är du? och varför blir det som det blir?
När vi förstår grunderna till det inre kan vi också ta kontrollen.
Att ta kontrollen innebär att vi gör Mer rätt än fel, samt lever i balans.
Denna balans i sin tur innebär att vi mår bra och är lyckliga.
Att vi mår bra och är lyckliga, gör oss till ett Gott sällskap för andra.
Ja, personlig utveckling är det sammanfattande ordet.
.
Personlig utveckling är en färskvara och behöver daglig påminnelse.
Jag är en sådan som behöver stanna upp mellan varven.
Det är då jag går in i mig själv och nystar upp och finner balans.
En obalanserad person kan skapa kaos i umgänge.
För tar vi inte tag i våra inre tyngder, går det ofta ut över någon annan.
För att inte nämna vad vi bär med oss in i nya relationer.
Kanske är du osäker på din nya partner, för din tidigare svek dig?
Därför anser jag att det är så viktigt att ständigt stuva om i våra minnen.
När relationen försöker läka oss - .är en intressant länk.
.
När jag passerat 20, valde jag att ta expert-hjälp för mitt bagage.
En legitimerad psykolog, hjälpte mig under flera år.
Från början var jag inte helt mottaglig att möta dessa livstyngder,
men en dag förstår man och då greppar man verktygen!
Sedan dess har jag aktivt hållit personliga utvecklingen vid liv.
Känslan att infinna ett liv där bagaget inte längre styr, är obeskrivlig!
Som jag skrev, balans innebär att vi mår bra och är lyckliga.
.
.
.
.
.
"Vi människor är extremt dynamiska och 
det som sker inom oss återspeglar sig på utsidan" 
.
"Tankar som upprepas dag efter dag målar våra livstavlor. 
Vad vi väljer att fokusera på är upp till oss"
.
- Ditt fokus blir din verklighet

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja det är helt rätt det du säger, inget förhållande fungerar om gammalt bagage är med , det har aldrig fungerat båda måste vara klara med det , sen finns det också praktiska saker som ska fungera , med jobb inkomst m,m
egentid , sina vänner är viktigt
Kram