onsdag 13 januari 2016

La vie est belle ♡

.
"I don't care how beautiful you are on the outside.
If you have an ugly heart - you're ugly"
.
Bortsett ifrån min ihållande tandvärk, har veckan börjat bra ♥
Tur i oturen att jag hade tandläkartiden idag då.
Det går mot kallare temperaturer igen, men jag är varm inombords.
Men nu är det slut på semestern och slut lugnet.
.
Gårdagens stödsamtal handlade om grundkänslor man bär på.
Att skriva ner dom och berätta om när de sker och varför.
Att se framför sig, att man reagerar normalt på en onormal situation.
Ikväll var jag på julgransplundring, där julen glatt dansades ut.
Väl hemma i värmen tände jag ljus till varm choklad ♥
.
.
Veckan började med cancergalan på tv.
För många är sjukdom tiden då vi påminns om att leva. På riktigt.
"Jag älskar att vika tvätten! Det tyder på att jag har en familj".
Uppskatta de små sakerna i livet. Känn tacksamhet, ända inifrån.
Ta vara på dagarna. Njut av din vardag. Älska dina nära.
Ta aldrig något för givet. Vi kan när som helst förlora Allt vi älskar.
Allting börjar inom oss Själva och vår Egna medvetenhet ♥
.
Life is beautiful. One day, One hour and One minute, 
will not come again in your entire life. 
Avoid fights, angriness and speak lovely to every person ♥
.
.
Läsvärt:
Vems fel är det att du inte är lycklig?
Tänk om du visste att det var sista gången ni älskade
- Gamla demoner är vägen ut

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Du passar så bra med lockar <3 <3 ja som du säger det är viktigt att ta vara på allt det goda <3 och sina nära, för vi aldrig vad som kan hända <3 det som inte ger oss bra näring , det måste vi också välja bort
Puss och Kram