söndag 25 oktober 2015

Hemmavistelse ♥

.
På fredagen njöt jag av favoritlåtarna i lurarna på tåget till Motala.
Syster som pluggar där, mötte jag upp för att samåka i bil till Skaraborg.
Vilken fantastisk solnedgång vi fick skåda på vår resa ♥
Väl framme belönades vi med smörgåstårta och gemenskap.
Mamma firade sin födelsedag, men även Jag hade presenter att vänta.
Såsom en Sony Xperia Z (c6603), så nu har jag lite att göra.
Jag som ju är van vid iphone, ska ändå ge denna android en chans.
En sen frukost blev starten på en mulen höstlördag ♥
.
.
.
På lördagskvällen var det dags för grannens årliga Oktoberfest.
Garaget förvandlas då till en passande lokal redo för gemenskap med dansgolv.
De dukar till långbord och bjuder på både mat och dryck denna kväll.
För att visa uppskattning samlar vi gäster ihop och ger blomma.
.
I år var vi ett 20-tal och tex mex avnjöts i god stämning.
Efter lite klassiskt kvällsmingel och dans till gamla minnen i högtalarna,
så kände vi oss dock nöjda redan vid 22-tiden och gick hem.
Drack inte så många öl faktiskt och hade lagom trevligt.
Så skönt att dra sig tillbaka i mysbyxor. Sätta upp håret, tvätta av sminket
och mumsa det sista på smörgåstårtan. Nattkaffe blev det också ♥
.
.
.
Idag är det söndag och vi har precis gått in i vintertid. 
Månen är nästintill full och lyser sig stark på vår mörka himmel.
En dag där återhämtning skriker inom mig. Bäst att lyssna?..
Då hjärnan stänger av, finns det nog inget annat val.
Så idag blev ingen större ansträngning, varken fysiskt eller mentalt.
.
Imorn fyller mamma år på riktigt och då blir det restaurang!
Hon vill nämligen ta med sig mig och syster ut och så blir det.
Sker ju alltför sällan, så det ska bli super trevligt ♥
.
.
Hantera ångest - 13 punkter

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja så trevligt Pöss kram <3 <3