söndag 12 juli 2015

Weekend ♥

Med några tunga dagar i nacken, var det dags att rycka upp mig.
I fredags tog med mig "Mona" på ett premiäråk.
Skönt att komma ut bland folk, iallafall en stund och även om så ensam.
Redan vid Knäppingsborg kunde jag höra musik och glädje.
Det visade sig vara Lidköpingsbandet Scotts, som spelade på Trappan.
.
Jag parkerade Mona avsides och promenerade sista biten.
Genom vackra Industrilandskapet, med sina vattenfall...
Runt hörnet möttes jag av mycket folk som kommit för musiken.
Dom köpte sig något i baren och minglade sedan fritt på området.
Med varierade åldrar, så kändes alla välkomna.
Jag lade märke till hur många det var som faktiskt dansade.
Med kända låtar, god stämning och faktiskt bra väder,
så kändes det riktigt skönt att stå där i folkvimlets glädje ♥
.
.
Sen var det dags att förflytta sig till Holmentorget istället.
I väntan på att Thomas Stenström skulle rocka loss senkvällen....
.
....Även här var det gratis och även här fanns tillgång till bar.
Många hade även medtagen alkohol och satt utplacerade i grupper.
Vänner som var glada att se varandra och där nya ansikten 
glatt blev presenterade in i vänskapsgruppen.
Platsen fylldes av fler och fler som kom för att se konserten.
En stor samling med människor av olika åldrar, genrer och bakgrunder.
Över lag, lika trevligt som tidigare år, helt enkelt.
.
Att Thomas Stenström var populär gick inte att tvivla på.
Jag kan faktiskt förstå varför. För även jag tyckte om konserten.
Stämningen var total och han fick med sig hela publiken.
Well, tänkte att jag slår ihop kvällen till ett videoklipp:
.
I år var det första gången jag går ensam på detta event,
men tycker ändå att det var en himla trevlig stämning att vistas i ♥
.
.
.
.
.
Efter en lugn start på lördagen, var jag i ordning för en kväll vid vattnet.
Noice spelade på Strömsholmen och jag tänkte lyssna på avstånd.
Satte mig på andra sidan med systemkamera och lite medtaget rödvin.
Det var fler Norrköpingsbor som gjorde detsamma.
.
.
.
Efter konserten blev jag sittandes kvar vid vattnet.
Trubaduren som spelade innan Noice, fortsatte sedan kvällen ut.
Igenkända låtar strömmande ut mellan husen, kombinerat med allsång.
På en brygga en bit därifrån, satt ett festande gäng.
Med bergssprängare vid sin sida, höll de i en annan typ av underhållning.
Jag satt där och iakttog den allmänna stämningen omkring mig.
När solen gått ner, passade jag på att fotografera.
(Klicka som vanligt, för att förstora foton)
Egentligen ska man ha stativ för bäst kvalitet på såna här foton,
men ihop med kaffetermos, så får det bli ett helt annat natt-äventyr.
.
.
.
.
.
City Gross hade ett riktigt bra erbjudande på Gevalia,
så jag valde att ta mig en liten utflyktstrip ditåt för att handla.
En solig cykeltur på 20-25 minuter (enkelresa).
Med packad cykel, var det bara att trampa sig hemåt igen.
Känns skönt att ha köpt på mig lite nödvändigheter.
Har lite fler ställen att bocka av, men får bli en annan dag.
.
Jag skulle ju kunna ta spårvagn och buss, om jag så vill.
Men jag ser detta som ett äventyrligt sätt att komma ut ♥

Inga kommentarer: