söndag 21 juni 2015

Midsommar ♥

.
Jösses vad trött jag är nu..
Vi kom hem igår från campingen och satte genast igång
att tvätta precis allt, samt storstäda här hemma.
Idag fortsatte det med en massa röjande, fix och pyssel.
Jag är trött, men samtidigt på ett bra sätt.
En upprepande mening denna helgen har varit, "Vad trevligt det är"
.
.
.
.
Midsommar då?
Jo, vi började dagen med att ta del av firandet på Löfstad Slott.
Dans runt stången, lotteri, musik, slottsvandring osv.
Regnet hindrade inte folk från att vara glada och ha det trevligt.
.
.
.
Sen drog vi vidare för att förbereda campingen.
Packade bilen full och drog iväg till ett privat och trevligt ställe.
En vacker sjö i skogen, där vi slog upp vårt lilla tält.
Tack och lov vände vädret och vistelsen blev pricken över i.
.
Färskpotatis på stormkök, ölen kylda i vattnet,
och en lägereld som ökade stämningen ytterligare.
Jag hade även med mig ljuslyktor som tändes framåt kvällen.
Samtidigt som solen gick ner bakom skogen,
och grillen började sprida sin doft intill den sprakande brasan.
.
.
Efter midnatt lät vi oss sitta på en träbänk och bara vara.
En sådan fantastisk utsikt över sjön och skogen.
Fåglar som kvittrar, ugglor som hoar och rådjur som skällde.
Med en kall i handen bara känna hur trevligt allt är ♥
.
.
.
Tills slut var det dags att lägga sig.
Man kunde både se och höra hur naturen började vakna i gryningen.
Det är något speciellt att somna i tält, tycker jag.
En morgon med sol blev det också. Kaffet värmdes på i stormköket.
Ett alldeles utmärkt sätt att vakna på, kan jag lova er ♥
.
Vi började successivt att packa ner tältet och sådant.
Trots att vi valde att stanna kvar ett tag till.
Vi grillade igen och tog lite mer kaffe. Kände oss tacksamma ♥
Det blev många fler fina foton som ska gås igenom och framkallas,
men jag slänger upp dessa som en sammanfattning så länge.
.
.
Som jag skrev tidigare i inlägget..
En upprepande mening denna helgen har varit, "Vad trevligt det är"

Inga kommentarer: