torsdag 5 februari 2015

Uppföljning


Nu har jag skällt på Bredbandsbolaget igen..
I tisdags kväll ringde en säljare spontant och jag blev 
då informerad om att jag har gratiskanaler i 2 veckor.
Detta är för allt strul, samt att vi inte valt att byta bolag.
Visade sig att jag hade Varenda betalkanal.
Givetvis lite trevligt plåster på såren att upptäcka detta.

Fast idag var plötsligt dessa gratiskanaler borta...
Efter ytterligare 1 timme spenderad i deras telefonkö, 
så visade det sig att mina 2 veckor nu är Över.
Jaha, kul att veta att jag hade alla kanalerna redan vid bytet
från tele2, då jag ju stod helt utan internet i tre dagar...
Jo men, det var ju inte många timmar jag fick ta del av.
Bra kompensations tanke, men varför inte Meddela
kunderna så att man faktiskt kan Nytta perioden också?!




Tänkte ge er en uppföljning på mitt inlägg om starta eget.
Igår kväll var det dags för ytterligare ett möte.
Ni vet jag nämnde en till kurs som inriktar sig speciellt till
kreativa yrken, såsom fotograf, designer, musiker etc.

Kan säga att det kändes genast bra!
Likasinnade personer som var lätta att prata med.
Vi bjöds på kaffe och välfyllda smörgåsar.
Innehållet på Denna kurs, uppfyllde de behov jag söker.
Passande verktyg att kunna lyfta mina tjänster.
Utan tvekan så anmälde jag mig direkt efter mötet.
Utbildningen startar om två veckor.


De tjänster jag främst har i grundtanke är bild och text.
Fick då höra att denna kombination är eftertraktad.
Jag tänker alltså som fotograf och skribent/journalistik.
Vad gäller text, så kan man ju bredda sig...
Tex skriva för en tidning, låtskrivare till artister, bok,
översätta engelska filmer.. Ja listan kan göras lång!

Utbildningen kommer säkerligen att få mina alla
idéer, funderingar och tankar att falla på plats.
Ser fram emot gemenskap, verktyg och en blivande karriär ♥

Inga kommentarer: