torsdag 26 februari 2015

Make it!


Igår kväll startade kursen för kreativa näringar.
Känns skönt att komma ut på något, men också skönt
att vara bland likasinnade. Liksom passa in.
Vi är en grupp på närmare 80 personer totalt,
men har två inriktningar, varav min är för kreativa.
Så vi är omkring 30 personer i min inriktning.

När vi skulle berätta om oss själva,
så ställde jag mig upp inför gruppen och jag fick
alla att skratta, vilket genast känns väldigt bra.
Varje kurs kväll bjuds vi på kaffe och välfyllda mackor
som intas till mingel ihop med andra gruppen.
Alla var lätta att prata och det känns bara positivt.


Kursen drog över lite på tiden, men på hemvägen
tittade jag in på min gamla teaterarbetsplats som numera 
heter Studio Skandia,  De hade trubadurkväll, 
så det kändes som ett passande tillfälle att titta in.
Herregud, snart ett år sen jag var där sist faktiskt. 
Mycket som hänt i lokalen, härligt att se och minnas.

Sen att det kom in en viss person, ihop med en
tjej i strumpbyxor och det visade sig att de hade
Ännu en sån där romantisk och mysig dejt kväll ihop..
Var väl "minnen" jag kunde varit utan faktiskt..

Ni har nog läst mitt tidigare blogginlägg: Bryta loss.
Att undvika situationer och personer, som jag ju 
hittills gjort, har jag insett att jag måste sluta med.
Visst är det inte kul att se vissa personer..
Men varför ska Jag vara den som Inte lever hela tiden?
Antar att det är risker man får ta i en liten stad..



Slutligen finns det något jag inte berättat ännu..
Det var inte helt planerat och jag ville vara lite säkrare.
Men igår var det En vecka som rökfri!!
Det har gått ovanligt bra måste jag faktiskt erkänna.
Trodde det skulle bli humör, depression osv.
Men känt mig Gladare, men också mer driven att agera.
Ett driv och mod att ta tillbaka mitt liv, så att säga.
Som vänner, fritid, jobb och sådant.

Nu ser jag fram emot helgen, för syster kommer.
En syskon helg med trevligt innehåll ♥

Inga kommentarer: