söndag 1 februari 2015

Bryta loss ♥


Ja, där lämnade vi januari för denna gång.
Nästan en månad sen jag reste hem till Norrköping.
Det har varit en bra start på året på flera sätt.
Men det finns också mycket att ta tag i..

Det är nu ännu en händelselös helg..
En känsla av att vara nyinflyttad på främmande ort.
Där man ska bygga upp sitt sociala liv på nytt,
men inte riktigt veta hur man ska börja..

Förra året var känslomässigt jobbigt och turbulent.
Befinner mig i ett läge där sorg och svek ännu
sitter kvar och där jag tappat delar av mitt liv.
Ett låst läge, där man måste bygga om från scratch..
Medan vissa andra glatt lever vidare sina liv.


Ibland är man naiv och får man inte tillbaka det
fina man ger och dessutom gör sig förtjänt av..
Man får helt enkelt förlita sig på karma.
What goes around, comes around.

Att jag nu sitter i denna situation tyder dessutom
på att jag faktiskt gått in helhjärtat.
Visst svider det när andra inte gör det samma,
men tänker ändå aldrig sluta vara en sådan person.
Be the type of person you want to meet.

Denna händelselösa månad kanske behövdes?
Att spendera tid med mig själv. Sortera mitt inre.
Stuva om bagaget från svek till lärdom.
En vandring blir ju trevligare med lättare ryggsäck.

Mycket bygger jag upp mentalt just nu.
Gäller att lyssna inåt och sedan agerat utåt.
Tänker ta mig ur denna situation.
Varför ska jag sitta här, medan hen lever vidare?
Glatt och oberört, bara kan njuta på av livet..
Det är min tur att vara lycklig och det kommer!
Den mentala biten är iallafall redo ♥


Foton: Självporträtt

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja det kan man fråga sig ibland, Karma ja helt klart , men du kommer snart ur detta så gör dig förberedd nu i stället <3
du har mycket som kommer att komma igång snart ,som inte andra har då !!
bättre att sortera tankar ett tag
för att sedan lämna och gå vidare
än att ta med sig saker ut i nästa situation
Kram Kram