torsdag 25 december 2014

Christmas Eve ★


Lutfisk är som alltid en riktigt bra start på julafton.
Något som jag tycker väldigt mycket om.
En mumsig lunch som man äter innan gäster kommer.



Ja, nu kunde julafton köra igång mer på riktigt ♥
Marschallerna brann stämningsfyllt på entré pelarna utanför.
Det blev givetvis mysfika till Kalle Anka.
Umgänge, prat, skratt och så där allmänt trevligt liksom.
Och vet ni?.. Det började faktiskt att snööööaaa!!

Syster hade med sig massa Glossy Box.
Hon samlar på sig en massa innehåll, som jag och mamma 
sen får välja ut vad vi vill ha. Sånt är riktigt kul faktiskt ♥



Blev även lite lek och skoj med min kamera.
Man kan koppla in den så att mobilen blir en fjärrkontroll.
Men okej, vi börjar givetvis lite seriösare...
Så kom vi till rätta efter en stund..
Vad är en jul utan åtminstone nååågon crazy syskonbild!



Så var det dags att förbereda i köket.
Dukning ska ske och julmaten ska stå varm och redo.
Givetvis tända ljus och gott sällskap ♥



Med julfilmer/program på i bakgrunden, fortsatte julafton
där även kvällen var riktigt trevlig och mysig.
Julklapparna öppnades på kvällen, efter 21 tiden någon gång.
Vi gillar när spänningen byggs upp under dagen.

I det. här .inlägget nämnde jag att jag slog in ett paket
på ett lite mer kreativt sätt och nu kan jag ju visa innehållet.
Min syster Angelina har Carola som en stor idol.
För att ge bort två konsertbiljetter på ett roligare sätt,
så la jag dom med en stickad nalle i en fin glasburk.
Syrrans namn betyder "liten ängel" dessutom.
"Åh, jag blir ju nästan rörd" sa hon när hon såg innehållet.



Ja, vi blev så klart jättenöjda allihop för våra paket.
Vet ni vad min höjdpunkt var? Ett Objektiv!!
Sigma 17-50 F2.8 EX DC OS HSM, som jag önskat mig ♥
En objektiv väska tillkom, samt ett uv-filter.
Blev givetvis genast tvungen att prova mitt nya tillskott!
Åh jag är såååå nöjd!! ♥
Tur också att jag har en syster som ställer upp på foton.
Vissa vill ju faktiskt inte alls vara med på kort.
Ja, det blev ju några foton på syster denna julafton.
Även på oss båda då. Det är alltid kul att ha.


Har varit en riktigt bra jul faktiskt, tycker vi alla!
Trevligt umgänge, prat, skratt, god mat, glad stämning
snöööflingor och julklappar vi alla blev nöjda med.
Kan nog inte bli så mycket bättre än så här ♥

★ Joyeux Noël ★ ¡Feliz Navidad! ★ Glædelig Jul ★ God Jul ★

Inga kommentarer: