torsdag 9 januari 2014

My Visit

Jag kan börja med att nämna att min dator kraschade vid jul.
Jag blev av med de flesta foton som jag tänkte använda i bloggen.
I detta inlägg fick ni ju läsa lite om julförberedelser och så..
Får med de foton jag nu har, sammanfatta mina 3 veckor.




Jag bjöd tacosallad på min 30-årsdag.
Det är en god kallrätt som äts med tacos chips. Helst chili smak.
Mamma gjorde hallontårta, la ut serpentiner och så.
Jag bad om att slå ihop födelsepaket med julklapp.
Brukar göra så med tanke på att jag fyller år dagen innan julafton.
Roligare att få en rejält grej, än massa små saker.
På julafton så gick jag upp innan mamma vaknat.
Jag kokade kaffe och tände ljus i hela lägenheten. 
En god start på en dag som denna. Mamma vaknade med ett leende.
Julklapparna väljer vi att öppna på kvällen.
Vi tycker det är roligare att gå med lite spänning under dagen.
Jag önskade mig en 140 säng. Något jag verkligen ville ha.
Mitt stora paket under granen, visade sig vara paket-i-paket varianten.
I stora paketen låg en annan paket. I den låg det en till osv...
I sista paketen låg en röd låda. Öppnade locket och rosettbandet,
och där i låg en docksäng. Stod still i skallen först haha!
Men de förklarade att de reserverat en säng på jysk, redo att hämtas.

Det visade sig dessvärre vara en för hård madrass för min kropp.
Men jag fann en annan säng på ikea, som jag bokade över nätet.
Den kostade mer, men jag valde att lägga till pengar ur egen ficka.
Jag fick alltså precis det som jag ville ha!




På mellandagarna gick jag på biopremiär med syrran.
Jag går jätte sällan på bio, så det var trevligt! Lite syskontid ihop.
Någon av dagarna åkte vi hem till pappa och bjöd honom på mat.
En annan dag så firades min kusin som fyllde 18 år.
Innan nyår så tog syrran med mig till gymmet. Vi körde 2 olika pass.
Först hard core och sedan zumba. Kändes riktigt skönt!
Sen var det dags för nyårsafton! Det blev en lugnare sådan. 
När det blivit mörkt ute och mamma skulle rasta Alwin,
så sprang jag runt i lägenheten och tände ljus överallt.
Jag tände även alla ljus vid entrén utanför. Samt marschallerna.
Tänkte att mamma skulle komma hem till massa mys.

Vid tolvslaget så skålade vi och kollade på smällarna.
Verkligen värt att se! Gott Nytt År!





Äntligen var det nytt år! Bort med oturstalet -13.
Nya året började med att fira syrran som fyllde år.
En annan dag så kom Jennie och Fredrik förbi med deras lilla tjej.
Hon var lite ledsen denna dagen, men hon var glad i mig.
Så jag fick henne allt på gott humör. Barn brukar gilla mig.
Efter exakt 3 veckor hos familjen, så var det dags att resa hem.
Den 6 januari så körde pappa och syrran hem mig.
Vi stannade till på ikea i Jönköping. Jag ville välja ut bäddmadrass.
Hittade även lakan och lite sånt som behövs till nya sängen.
Hela bilen var full med grejer som skulle hem till mig.

Pappa och syrran stannade på kaffe och lite umgänge,
innan de drog vidare hem till Skaraborg igen.
Så snart de hade åkt, så fanns en hel del att göra här hemma.
Hemmet har ju inte tagits om hand på så pass länge.
Vattna halvdöda blommor, packa upp och massa mer....
Det har varit skönt att resa bort. Men också skönt att komma hem.

Ja, det var en liten sammanfattning av besöket,
trots att de flesta fotona försvann när datorn kraschade.


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Åh vad roligt att ha dig här hemma över jul och nyår och roligt hade vi jösses som vi skrattade , hahahah
fina foton ;)
Puss Modera