söndag 19 januari 2014

Äntligen ♥

Ja, väl hemma efter mina 3 veckor som bortrest,
så var det dags att ta tag i hemmet igen.
Mamma hjälpte mig att sy ett tyg, som jag hängde upp med vajer.
Det är för att dölja att bänkdiskmaskinen står där.
Var även dags att förbereda i sovrummet, då 90 sängen ska UT!
.
.
Min nya 140 säng kom med lastbil den 14 januari.
Sängbenen var för ljusa för min del, så jag gjorde som jag brukar..
Sandpapprade lite, betsade till mörk ek och sen lite betslack.
På bilden nedan så ser ni hur 1 av 2 lager bets blev.
Bäddmadrassen skulle ligga utvecklad i 72h innan användning,
så jag hade lite ont om plats några dagar här hemma.
Medan bets och lack torkade, så skruvade jag isär gamla sängramen.
.
.
.
Äntligen kunde nya sängen plockas upp och monteras!
Sen bädda med mitt nya madrassöverdrag, lakan och påslakanset.
Köper numera dubbla påslakanset, ifall man ska bädda för två.
Ser ju bättre ut om båda täckena ser likadana ut.
Att få bredare säng, innebär att man har ett Nytt sovrum.
Så man får ändra om lite på väggarna och i resten av rummet.
Men det är sånt där man får känna sig fram på.
.
I torsdags kunde jag äntligen inviga min nya säng.
Jag la mig med ett stort leende. Kändes riktigt bra med sängen.
Är fortfarande glad varje gång jag tittar in i sovrummet.
Skön att sova i och även material på lakan och sånt är skönt.
140 sängen är 10cm högre än 90 sängen. Känns bättre faktiskt!
Kostnadsmässigt så blir det ju en del att lägga ut så där
på en gång, men jag är sjukt Nöjd med alla mina inköp!
.
.
.
.
Helgen har jag spenderat ensam hemma.
Tvättat, städat, pysslat, nopprat och färgat ögonbryn, rakat ben, 
gjort fransk manikyr och allmänt tagit hand om mig själv.
Har ätit varma mackor, med caramel macchiato på tassimo. 
Sett på filmer och haft precis en sådan helg som jag Behövde.
Få hitta lite harmoni inombords.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Åh vad fint det blev, och att sängen blev så bra , nu kan du sova riktigt gott ;)