torsdag 31 januari 2013

Föreställningar


Livet rullar på och januari har bestått mestadels av jobb.
Jag bor nästan på teatern, men jag trivs!
Den 2 februari är det sista dagen på Skandiateatern, sen stänger vi!
Företaget kommer vara Kvar (jag likaså), men utan lokal då.
Under januari har vi nu kört på så gott vi kan... In i det sista.


Jag var Även med på premiären av "Slarv & Garv" i Valdemarsvik.
Jobbade inte med den produktionen på något vis dock.
Min chef, Carina var regissör, men var givetvis även med i föreställningen.
Vi var på plats innan publiken kom. Jag såg föreställningen givetvis,
och så snart publiken gått hem, så började premiär festen.
Min chef Carina hade köpt mat till oss alla. En bra tallrik med blandat på.
Korvar, skinkor, sallad, öl, viner, nötter, salta pinnar, kaffe osv.
Carina hade även lite grann förberett inför kvällen. 
Först skulle vi in i salong och leta fram ett pris. Den som finner - vinner det.
Sen blev vi uppdelade i ett flertal lag, där vi i varje lag skulle underhålla de
andra lagen genom att framföra en sketch, en lek eller vad vi nu önskade.
När alla lagen fått komma på vad de vill göra, så gick vi in i salong.
Laget vars tur det var, skulle stå på scenen, de andra lagen som publik....
Jag kan kortfattat säga att det blev lite kurragömma, dans, sång, flum,
bus och en himla massa skratt ihop med alkoholen vi ju drack!



För övrigt har jag jobbat som personal på föreställningen,
Dä va dä dö, som vi kör på med för fullt innan teatern stänger.
I den föreställningen är Tommy Nilsson's tjej med,
så han var givetvis hos oss på premiären också. Fullt normalt i min vardag!
Se lite foton i Carina's blogg, dvs - Här!



För övrigt så körde vi Strindberg i söndags.
Pernilla och Carina (Judit & Judit) spelar kvinnorna i "Den Starkare".
Jag pluggade ju på rejält om Strindberg för ett år sen,
så det var kul att de körde en föreställning på Skandiateatern faktiskt.
Det var härligt att se Prillan igen. Må det Inte dröja till Nästa gång vi ses.
Kramelikrusenbus och pözzelipözz ♥ 


Jag kommer dessvärre inte åt min hårddisk, som jag ju nämnt...
Där finns alla mina foton från många månader tillbaka.
Svårt att blogga när man inte har Full tillgång till allt material, dvs foton.
Men nu har jag iallafall bloggat ikapp mig lite grann!

Inga kommentarer: