tisdag 6 november 2012

Innehållsrikt

Detta blir ett långt inlägg...
Torsdag
I torsdags stod. Markus Krunegård .på mitt schema.
Redan kl 8 på morgon, så började kön utanför Skandiateatern.
De bosatte sig vid dörren, för att säkra en plats längst fram vid scen.


När jag kom till teatern på eftermiddagen,
så var givetvis både förband och Krunegård på plats med arrangörer.
Garderoben var roddad i champagne foajén på övervåningen, 
med tanke på att det skulle bli fullsatt på teatern denna kväll. 
Vi behövde extra yta. Förberedelser gjordes inför publikinsläppet.
Krunegård kom och frågade efter sin loge, så jag hänvisade honom dit.

Jag kan meddela er att tjejerna som köat utanför teatern från kl 8,
Ruuuusade in i och förbi garderoben, så sprang de i enorm fart
direkt mot scenen, för att säkra sin plats att vara längst fram.
Det norrländska förbandet körde igång och vi kämpade i en full garderob.
Jag och Emma fick en plock tallrik + coca cola från Krunegård's loge.
Tack! Man känner sig uppskattad!

När Krunegård körde, så passade vi så klart på att titta emellanåt.
Tidningar var givetvis också på plats, som sig brukar.
Efter konserten så hade Krunegård signering och många köade.
På fotot ovan så ser ni honom i den grå huvtröjan.
Trevligt att få jobba med Krunegård och jag var hemma strax efter 23.



Fredag
Ingen dag är den andra lik i showbiz yrket.
Jag gick från Krunegård till Zumba Marathon på bara några timmar.
6 olika instruktörer och salongen var full med glada, danssugna människor.
Som ni ser på schemat så höll det på i nästan 6 timmar.
Instruktörerna var mkt trevliga och även vi i personalen på 
Skandiateatern fick så klart dansa hur mkt vi ville.
De bjöd även personal och besökare på fika i pauserna,
samt gav alla varsin goodiebag innan man gick hem. Tusen Tack!
Man känner sig väldigt uppskattad!
Det var också sjukt kul att prova på Zumba! Mäktig känsla!
En full salong med glada, energifulla människor. Wow!



Lördag
Från Krunegård, till Zumba och sen över till musikal.
Vilken härlig arbetsplats jag har. Ingen dag är den lik.
Det var på lördagen dags för en ny föreställning av Tonight Musical.
Sång, dans, humor, glädje. Låtar man känner igen..


Efter föreställningen så rusade jag hem för att snygga till mig.
Kvällen var nämligen inte över än. Nu skulle jag på Halloween fest.

Jag kände lite blandat folk på festen och det var mkt folk.
Härlig stämning! Personalen var alla utklädda,
men även vissa besökare hade halloween kostymer på sig.

Mingel fotografen ville plåta mig och det fick han. Fler foton här!
En lång lördag med först jobb på teatern och sen fest, men jag höll så klart 
ut till stängning. Därefter blev det nattmat, innan jag var hemma vid 4.



Söndag
Ja, som ni ser här ovan, så hände det en massa varje dag.
Söndagen var inte händelselös den heller.
Trots att jag festat, samt varit sen i säng, så kom jag upp i skaplig tid.
Gjorde mig i ordning för att möta en vän på stan. Vi skulle på fotboll!
Varma kläder, gott humör och från läktarna vrålade hejaramsor!
I pausen köpte vi kaffe. Matchen slutade 2-1 till Norrköping.
En himla trevlig söndag, men också en trevlig vecka, åter igen!

Inga kommentarer: