söndag 23 september 2012

Premiär ♥

Som jag nämnde så var det premiär dags på Skandiateatern. 
Jag var med på torsdagens genrep på kvällen.
Var med när de förberedde sig backstage. Satt i sminket, sjöng upp osv.
Sen satt jag och fler i publiken och såg på hela showen.
Kul att få vara med så där. Var sen hemma vid kl 22.

Jag var givetvis även med på fredagens premiär!
Jag kom till Skandia på sen-eftermiddagen, redo att jobba!
De förberedde sig backstage, satt i sminket, sjöng upp, repade osv.
Jag hjälpte till med perukerna som skulle borstas och så.
Nervositeten bakom scen började kännas av ju mer klockan gick.
När det var dags för publik-insläpp, så satte Carina mig att jobba i garderob.
Premiär som det ju var, så är det lite extra och det innebär bl.a
att publik-gästerna har med sig gåvor (blommor, paket, choklad) 
till artisterna/skådespelarna. Även tidningen var på plats.
Det är 2 pauser under showens gång. Då byts scenografin ut inför nästa akt.
Jag hjälpte till med bl.a att bära ut beställningar på dryck och ätbart.
Jag fick även vara med och hjälpa till vid föreställningens slut..
Då skulle vi bära ut gåvorna till scenen och ställa framför artisterna.
Jag hade lite blandade uppgifter under kvällen och det var trevligt!


På översta fotot nedan, kan man se mig jobba i garderoben.
Precis till höger om hon i lila tröja, står jag.
Syns inte super bra, men ändå. Fotot är från NT-tidningen.
Föreställningen slutade 22 och det blev efter-mingel vid scenen.
Sen blev det efterfest över teatern!
De som uppträtt, tvättade bort sminket och bytte om.
Vi blev ett bra gäng. Trötta, men fortfarande glada och pratsamma.
Det beställdes in pizza till alla, men blev också lite popcorn.
Senare karaoke, lite "jag har aldrig" och för övrigt bara en himla 
massa trevligt prat och mingel, ända fram till 5 på lördags morgonen.
Hoppas de inte var allt för sega på lördags kvällen,
med tanke på att de hade ännu en föreställning att ta sig igenom.

Fest är ett bra sätt att lära känna de man ska jobba med. 
De som står På scen, de som jobbar Bakom scen, och de som för 
övrigt jobbar på teatern. Man kommer varann närmare.
Så var det på Arbisteatern också. Fest gjorde att vi växte samman mer.
Jag är jätte nöjd med min tid hittills på Skandiateatern!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja det märks att du verkligen trivs där ,du har hamnat rätt nu, jättekul
Kram