måndag 24 september 2012

Måndag

Måndagen började tidigt, trots att jag egentligen var ledig.
Jag tycker inte om att vara ledig, så jag gick ner till teatern.
premiären i fredags så släpptes bomben om att Skandiateatern stänger,
vilket gjorde att pressen smyg-fotade oss, samt spekulerade vilt i det hela.
Så Carina & Pontus har kallat till presskonferens som var kl 10 på teatern idag.
Jag var där i god tid. Pratade med de jag kände och så.
Folkbladet, tv4, NT, svt och fler var på plats på presskonferensen.

Några journalister intervjuade sen även Pontus och Carina på tu-man-hand.
När pressen begett sig av helt, så öppnade Teatercafét som vanligt.


Från allvar, till skoj.......
Så snart Pernilla kom med tåget från Stockholm, så gick vi upp på 
kontoret för kollationering. Det innebär alltså att skådespelarna samlas, 
planerar upplägg av pjäs och läser igenom manus tillsammans.
Föreställningen kommer heta "Grymt Galet" och har premiär om en månad.
Det är en komedi, så det blev givetvis en hel del skratt under manusläsning. 
Carina och Pernilla (Judit & Judit), spelar systrar i föreställningen.
Carina bad mig ta kort på dom när de läser manus..


Imorn fortsätter kollationeringen!
Men då sitter även Inger Nilsson med oss. Hon är regikonsult för pjäsen.
Ni minns henne mest som Pippi Långstrump.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Tråkigt att teatern ska stänga :(
Kramiz