torsdag 24 maj 2012

Konstnärssjäl ✫

Nu har jag varit ute i solen i några timmar idag igen. Underbart!
Känner mig snyggare, piggare och fräschare med färg. Men vem gör inte det?
Mamma åkte hem i tisdags eftermiddag. Hon har varit här i en vecka.
Jag storstädade efter hon åkt. Det behövs då två vuxna och två hundar ju bott här.
Det var skönt att vara hundfria i helgen också, medan vi bytte län.
Vi träffade Thorsten Flinck som planerat.
.
Det blev en blandning av lite allvar, sång, dans, skratt och skämtanden.
Jag och Th har rätt lik humor, så han skrattade så klart även åt mina skämt.
Det bjuder jag på som sagt, haha!  Nåja, jag skulle kunna prata i timmar,
men det blir ju som sagt fler gånger man träffas så.. C'est la vie!
.
På tal om teatervärlden, eller ja...
Jag har sökt in på en teaterlinje och inom snar framtid så ska jag
dit inför antagande om plats. Det blir inte audition som det ofta brukar vara,
utan test i form av fysiska teaterövningar, samt intervju då.
Denna teaterlinje börjar i augusti och håller på till nästa sommar, på heltid.
Tonvikten ligger på skådespeleriet, att utveckla sig som skådespelare.
Men även att bli bättre på improvisation, röst, rörelse.
Teateruppsättningar blir det också, som de äldre eleverna regisserar oss i.
Man får också lära sig teater- och kulturhistoria. Scenografi,
ljussättning, kostym/smink/mask samt röst- och talteknik, osv.
Kulturhistoria fick jag förresten MVG i, då jag gick min estetiska utbildning.
.
Jag har egentligen redan kommit in på skolan, men csn krånglar 
dock med att ta nytt lån, så jag får se om jag löser det, eller om jag måste 
tacka nej till skolan och helt enkelt dra tillbaka ansökan.
Blir det inte denna linje, så har jag dock Andra projekt på gång.
Det finns tex en arbetsgivare som söker en fotograf och Jag har rätt kompetens.
Men jag ska även besöka två stycken teatrar, som är villiga att låta
mig arbetsträna hos dom, varav den ena teatern är större och proffsigare.
Dom hyr in skådespelare osv. Vi har pratat om att jag kan börja på ena 
teatern och sen gå över till den andra. Bra att ha erfarenhet från flera håll.
Den ena teatern ska jag iallafall besöka redan Imorn.

Inga kommentarer: